top of page

Bereikbaarheid

Het wijkhuis is vlot te bereiken te voet, met de fiets of met de auto. Aan het wijkhuis is een ruime fietsstalling en parkeerplaatsen voor mindervaliden bij de hoofdingang. Via een zoen- en vroemstrook kan je iemand vlot afzetten en ophalen. Verder zijn er voldoende beschikbare parkeerplaatsen op de parking van het Heilig Kruisplein dat op wandelafstand van het wijkhuis ligt.

PlanBeverhuys.jpg

Grote zaal

(200 staand - 100 à 150 zittend)

Polyvalente zaal

met keuken

(60 staand - 40 zittend)

Vergaderzaal

(20 staand of zittend)

Beverse

verenigingen

Roeselaarse verenigingen

Particulieren

Commerciële doeleinden/bedrijven

€ 75

€ 80

€ 15

€ 150

€ 160

€ 25

€ 300

€ 200

€ 50

€ 400
(+21% btw)

€ 250
(+21% btw)

€ 50
(+ 21% btw)

Praktische info
 
Op deze pagina vind je een overzicht van alle informatie betreffende de huurprijzen, verhuurafspraken (met o.a. richtlijnen rond waarborg, drankafname, ...) en bereikbaarheid van het wijkhuis.
 
Overzicht huurprijzen
 
Voor de huurprijzen van onze ruimtes werken we met vier categorieën om de effectieve dagprijs te bepalen. De verschillende categorieën zijn als volgt: Beverse verenigingen, Roeselaarse verenigingen, particulieren en activiteiten met commerciële doeleinden of bedrijven. Aanvullend op de huurprijs vragen we om een waarborg te betalen. Dit omvat hetzelfde bedrag als de huurprijs binnen de categorie waartoe je behoort. Meer informatie over de afspraken in kader van de waarborg zijn te vinden in de huurovereenkomst.

In de huurprijs zijn volgende zaken inbegrepen:

  • Nutsvoorziening zoals verwarming, elektriciteit, water

  • Sabam en billijke vergoeding oftewel Unisono

  • Gebruik van meubilair (alle ruimtes) en van glazen, bestek, servies (grote zaal en polyvalente zaal)

  • Wifi

In de huurprijs is het drankverbruik en kosten in verband met schoonmaak niet inbegrepen.

  • We vragen als waarborg éénmaal het bedrag van de huurprijs. De waarborg wordt teruggestort na het verstrijken van de huurperiode op voorwaarde dat er geen schade werd aangericht en dat de huurder al zijn verplichtingen heeft voldaan en de eindafrekening werd betaald.

  • Annulatie kan enkel tot één maand voor de geplande huurdatum en moet digitaal gemeld worden via een schriftelijke bericht aan administratie@beverhuys.be. Annuleren minder dan één maand vóór de huurdatum is niet mogelijk en er wordt in dit geval geen terugbetaling van het betaalde bedrag voorzien.

     

    De annulatievergoeding in andere situaties wordt als volgt toegepast:

    • Bij annulatie vanaf drie maanden of meer vóór de geplande huurdatum wordt het volledige betaalde bedrag teruggestort.

    • Bij annulatie tussen één en drie maanden vóór de geplande huurdatum wordt de helft (50%) van het reeds betaalde bedrag teruggestort.

  • De huurder is aansprakelijk voor alle schade die wordt aangericht bij gebruik van gebouw, uitrusting en materiaal. De huurder brengt ons binnen de 24u op de hoogte van eventuele schade, defect of verlies. Foto's van schade of defect worden in bijlage toegevoegd en alles wordt verstuurd naar info@beverhuys.be.

    Diefstal, schade, breuk aan glazen en/of servies en/of marteriaal worden bij de eindfactuur aangerekend. Bij verlies van de toegangsbadge wordt een kost van 50 euro aangerekend.

  • Frisdranken, bieren en koffie zijn verplicht af te nemen. Bij inbreuk op deze verplichting wordt een vergoeding van minimum 250 euro aangerekend. Deze vergoeding wordt bij de eindfactuur gerekend of afgehouden van de waarborg.

     

    Wijnen en schuimwijnen zijn facultatief af te nemen. De huurder is vrij om wijn en schuimwijnen af te nemen bij een leverancier naar keuze, maar dit moet voorafgaandelijk aan ons gemeld worden. In dit geval wordt een kurkrecht van 50 euro aangerekend wanneer er andere dan in de zaal voorziene dranken wordt geserveerd.

     

    Tot een week voor de geplande activiteit kan uitgewisseld worden hoeveel en welke dranken je als huurder wil bestellen. De tarieven van de door ons voorziene dranken zijn te vinden in de prijslijst in de huurovereenkomst. Gebruik van koffieapparaat, thermossen, bier- en frisdrankglazen, tassen en ondertassen zijn inbegrepen in de huurprijs van de zaal.

  • Bij reservatie kan de huurder aangeven of hij de zaal zelf wil schoonmaken of wenst gebruik te maken van de schoonmaakregeling. De kost van de schoonmaakregeling ziet er als volgt uit:

    • € 100 bij verhuring van grote zaal

    • € 150 bij verhuring van polyvalente zaal met keuken

    • € 50 bij verhuring van vergaderzaal

     

    Wanneer de huurder beroep doet op de schoonmaakregeling, dan wordt alsnog verwacht dat de zaal, bar en toiletten borstelschoon geveegd zijn en alle vuilnis verwijderd en meegenomen is. Aanvullend wordt gevraagd om het leeggoed te sorteren. De bar, de glazen, tafels en stoelen zijn afgewassen en gesorteerd. De huurder brengt eigen vuilniszakken, dweilen, poestmiddel, vaatdoeken en schotelvodden mee. Meer informatie over de richtlijnen in verband met schoonmaak en wat wordt aangerekend bij eventuele tekortkomingen is te vinden in de huurovereenkomst.

Verhuurafspraken

In dit deel leggen we graag enkele afspraken en richtlijnen uit ons huurovereenkomst en intern reglement uit. Je vindt meer informatie over de waarborg bij het huren van een ruimte en wat te doen bij annulatie of schade. Ook over de drankafname en de schoonmaakregeling kom je alles te weten. 

bottom of page